みんな驚いた(All the members were surprised)


もう一ヶ月ほどたったのかな

小春日にどこかに行った帰りだったのだけれど

夜の七時ごろ、近所の池のほとりを歩いていました。

ほとりには芝生の斜面があって、その水際にいつもの鴨が4羽寝ていました。


本当に一瞬の出来事でした。


黒い物体が斜面を猛スピードですべりおち

鴨の集団の中に突っ込んでいき、池にポチャンとはまりました。

それに驚いた鴨は一斉に起き 

バサバサ羽をバタつかせながらガーガー大騒ぎしてしまいました。

そして、鴨たちの突然の騒動に驚いたぼくのこころは

かき乱されてしまいました。

落ち着いてから池を見たところ 黒い物体の正体は亀のようでした。

おそらく、ぼくの気配に驚いて逃げようとした亀は、斜面の芝生をつかむことができず、滑り台をすべり落ちるように鴨に向かって突撃してしまったようなのです。


This spring, after I played in town, I was on the way home at seven p.m.

I walked along the bank of a pond.

Four ducks slept at the bank where a lawn grew .

When I go along the bank, I always watch the ducks.

I like them.


It happened very fast.

A black object slid down the bankside very very fast, then the object plunged into the pond near the ducks .

The ducks were surprised by it, got up at once, and made a fuss while fluttering their feathers.

I was surprised at the sudden disturbance of the ducks and was upset.


I watched the pond after calmed down.

Then I saw that the black object was a turtle.


Perhaps the turtle was surprised at my appearance and going to escape.

He was not able to seize the grass on the bankside.

And he slid down the bankside very very fast, and plunged into the ducks and fell into the pond.